Що робити підприємцю після реєстрації ФОП

Зміст

Реєстрація ФОП для здійснення підприємницької діяльності в Україні наразі потребує мінімальних витрат часу і ресурсів. Для проходження процедури достатньо звернутися з паспортом і кодом в ЦНАП або зайти з електронним підписом в «Дію», заповнити заяву і дочекатися її розгляду.

В разі успішної реєстрації дані в ЄДР про новостворений ФОП вносяться впродовж 1 доби – і відразу можна вести діяльність. Підтвердженням оформлення є виписка з реєстру, а до організації процесу вимог немає ніяких – надавати послуги (в сфері ІТ, наприклад) можна самостійно і безпосередньо з дому, не витрачаючись на оренду приміщення чи пошук співробітників. Проте деяким моментам таки важливо приділити увагу.

Перший крок після оформлення ФОП: перевірка даних

Після того, як ФОП успішно оформлено, варто ретельно перевірити всі документи. Насамперед мова йде про коректність внесення даних в ЄДР – держреєстр, в якому зберігаються відомості про підприємців. Саме наявність інформації про бізнес в ЄДР є підтвердженням реєстрації діяльності. Важливо, щоб ПІБ, адреса, дані про КВЕДи, систему/групу оподаткування були зазначені вірно.

Тим, хто вибрав спрощений режим оподаткування, також треба перевірити факт внесення і коректність відомостей в реєстрі ДПС. Наприклад, якщо була здійснена реєстрація ФОП 3 група, в реєстрі «спрощенців» податкової повинні бути зафіксовані ці дані з правильною групою та реквізитами.

Організація підприємницької діяльності

В залежності від сфери діяльності, в якій планує працювати ФОП, для початку роботи може знадобитися здійснити певні дії. Наприклад, для відкриття кафе варто подбати про отримання ліцензії на продаж алкогольних напоїв вроздріб. Для інтернет-магазину треба зареєструвати РРО чи ПРРО, встановити CRM-систему, яка спростить ведення обліку й автоматизує процеси.

Отже, для ведення підприємницької діяльності можуть знадобитися:

  • Ліцензії на продаж певних видів продукції.
  • Реєстрація РРО або ж ПРРО – для фіксації оплати за товари, послуги та формування фіскальних чеків.
  • Встановлення спеціальних сервісів – бухгалтерських, для організації продажів, взаємодії з клієнтами, управління бізнесом.
  • Відкриття рахунку в банку для бізнесу, на який ФОП прийматиме оплату.
  • Створення книги обліку доходів – для «загальносистемників» є вимога щодо реєстрації її в ДПС, ведення у стандартній формі й обліку додатково витрат. ФОП на спрощеному режимі можуть фіксувати лише доходи, будь-яким зручним способом, без реєстрації.

Налагодження ведення бухгалтерії ФОП

Організація ведення бухгалтерії є одним із першочергових завдань, якому підприємець має приділити увагу відразу після реєстрації. Варіантів ведення обліку є кілька:

  1. Своїми силами – ретельно вивчивши всі норми ПКУ та нюанси, будучи готовим до значних витрат часу і сил. Якщо підприємець працює одноосібно, надає послуги невеликій кількості замовників, то це непоганий варіант. Почитати про складові бухобліку можна в мережі, вимоги ПКУ знайти у самому кодексі, а за необхідності висвітлити певні аспекти може бути замовлена онлайн-консультація бухгалтера.
  2. Оформлення в штат працівника – передбачає значні фінансові витрати на оплату роботи бухгалтера, несе певні ризики. Адже перевірити правильність, своєчасність виконання обов’язків фахівцем буде складно, якщо у роботодавця немає відповідних знань і навичок. А в разі проблем співробітника можна звільнити, проте відповідальності з ФОПа за порушення це не знімає.
  3. Передача бухобліку аутсорсинговій компанії – гарантує оптимальне співвідношення ціни послуг і їх якості. Всі умови співпраці визначаються в договорі, компанія несе повну відповідальність за реалізацію завдань, контролює і мотивує своїх співробітників. ФОП лише своєчасно оплачує вартість пакету, ціна якого зазвичай нижче за розмір зарплати штатного спеціаліста на 30-40%.

Отже, коли всі основні приготування виконано, бухгалтерський облік налагоджено – ФОП може працювати, не забуваючи про важливість дотримання всіх вимог чинного законодавства та правила ведення бізнесу, встановлені в Україні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *