Мої сильні та слабкі сторони: як правильно розповісти про себе на співбесіді 

Зміст

Співбесіда – це етап прийому на роботу, який складається з HR-менеджера, рекрутера чи керівника підрозділу й кандидата на певну посаду. Під час співбесіди обговорюються правила роботи, умови праці та вимоги від компанії.

Головне завдання кандидата – правильно себе презентувати, продемонструвати знання, навички та професійні якості.

Методи співбесіди:

  • Структурована. Сенс співбесіди полягає в тому, що рекрутер  задає кандидату питання про знання, навички, стажування, а потім порівнює відповіді з вимогами посади.
  • За компетенціями. Фокус на професійні питання, конкретно обговорюється досвід і навички кандидата.
  • Ситуаційна. Співбесіда проводиться для військових, співробітників швидкого реагування. Кандидату ставлять певну задачу до якої потрібен план і обґрунтування.
  • Проєктивна. Співбесіда полягає в тому, що кандидату пропонують оцінити інших людей з фільмів, реальних чи вигаданих персонажів з творів.
  • Стресова. Цей метод застосовується для посад повʼязаних із конфліктами або роботою з клієнтами (менеджери, продавці, журналісти, оператори call-центру). Під час такої співбесіди створюють стресову атмосферу та ставлять складні запитання.
  • Місце зустрічі. Співбесіда  може проходити на нейтральній території або в переговорній кімнаті, де ніхто не буде заважати спілкуванню.

Мої сильні та слабкі сторони

Зазвичай, рекрутер, який проводить співбесіду задає спочатку загальні питання, але вони можуть бути і підступними – роботодавець оцінює реакцію кандидата та його вміння вирішувати проблеми.

Сильні сторони:

  1. Спочатку вивчіть і проаналізуйте вакансію. Перевірте весь список вимог від компанії та порівняйте зі своїми навичками, досвідом.
  2. Творчій підхід. Випишіть свої гарні якості якими дійсно володієте.
  3. З списку вашої характеристики випишіть найсильніші сторони, щоб на співбесіді можна було обговорити й обґрунтувати.
  4. Кожну характеристику підтвердіть прикладом.

Приклади:

  1. Я творча особистість. Пишу грамотно, цікаво і з гумором. Можу писати в різних жанрах й для більш яскравої розповіді додаю свою творчі елементи.
  2. Комунікабельність. Люблю підтримувати спілкування, ділитися своїми знаннями, але також іміб слухати співрозмовника. Наприклад, у роботі з інтервʼю я ретельно вивчаю біографію респондента та готую список цікавих питань.
  3. Зацікавили ваші чудові проєкти, і я  маю ідеї для їх удосконалення та розвитку.

Слабкі сторони:

  1. Мінуси, які ви маєте перетворіть в плюси, щоб привернути увагу рекрутера.
  2. Мовчання і збентеження – найслабкіша сторона, яку не потрібно показувати. Зазвичай, страх можете відчути коли задають питання, де має буде швидке вирішення проблеми.
  3. Коли ви можете проговорити про свої слабкі сторони, але дати аргумент, то це може зіграти важливу роль у співбесіді.
  4. Не брешіть на співбесіді, відштовхуйтесь від того, що прописали в резюме.

Приклади:

  1. Я допитлива, але вважає це гарною рисою, бо саме так дізнаюсь те, що потрібно і цікаво для мене.
  2. Люблю спілкуватися, але коли треба виступати перед аудиторією, то починаю плутатись і присутнє відчуття страху. Я над цим працюю, ходжу на курси акторства, де повністю відкриваю свою особистість.
  3. Кожна людина має недоліки і думаю це нормальне явище, якщо людина хоче працювати в великій компанії, то потрібно пропрацювати свої страхи заради майбутнього.

Будь-яка робота потребує чесності і відкритості. Не варто приховувати свої недоліки, страхи, адже згодом керівник помітить їх. Пошук першої роботи – виклик, адже рекрутери часто віддають перевагу кандидатам із досвідом.

Підготуйте чіткі аргументи, що ви здатні швидко навчитися. Покажіть здатність до саморозвитку та бажання працювати.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *