Як повернути товар у Китай і як уникнути повернень у майбутньому

Зміст

Ось довгоочікувана посилка з китайського маркетплейса у ваших руках, і ви…нею не задоволені. Очікування не збіглися ані на крихту з фото продавця чи ваш товар незворотно пошкоджено. Чи можна повернути свої гроші? В більшості випадків так, але ця процедура складніша, ніж видається. 

Чи можна повернути кошти?

Роздрібні китайські маркетплейси на кшталт AliExpress та Temu мають механізм захисту покупців — диспути (спори) з продавцем. Отримати відшкодування можна, якщо:

  • товар не відповідає опису;
  • прийшов пошкодженим (з дефектами);
  • не прийшов у встановлений термін.

Інше цікаве запитання — а чи можна взагалі повернути товар? Теоретично, так. Але логістика часто настільки дорога, що зводить нанівець вигоду від покупки (навіть з умовою відшкодування грошей). 

Безплатне повернення пропонує Аліекспрес, але не для всіх товарів. Шукайте позначку «Free return». У цьому випадку ви безкоштовно (оплату за пересилання бере на себе продавець) повертаєте товар у Китай та отримуєте свої гроші. Часто посилка відправляється на місцевий склад, саме тому доставка недорога.

Важливо зафіксувати процес пакування на відео, щоб у разі диспуту підтвердити стан товару. До речі, на Аліекспрес можна повернути замовлення за цією схемою, якщо вам не підійшов розмір, не сподобався колір. Тобто наявність дефектів чи невідповідність опису не обов’язкові. 

Маркетплейси, які повертають кошти за товар

AliExpress найнадійніший у цьому питанні. Ви відкриваєте спір з продавцем, описуєте (або вибираєте одну з опцій) вашу проблему, прикріпляєте фото чи відео. Після оцінки запиту, адміністрація Аліекспрес поверне вам кошти на рахунок, з якого ви оплачували замовлення. Платформа частіше стає саме на бік покупців, тому зазвичай отримати компенсацію не складно.

На Temu діє схожий механізм, але інколи кошти повертають у вигляді купонів чи кредитів на майбутні покупки. Це не дуже зручний варіант (адже, можливо, покупець уже не захоче нічого замовляти). 

Низка проблем виникає з внутрішніми майданчиками (Taobao, 1688 тощо), адже ви замовляєте через посередника. Також на них діють інші правила обміну та повернення, не такі «дружні» для роздрібних покупців. Наприклад, на 1688 причиною може бути тільки брак або невідповідність опису. На Таобао дуже складно комунікувати з китайськими продавцями, щоб обґрунтувати причину. Це майже неможливо без посередника.

У будь-якому разі для успішного повернення потрібно:

  1. Проводити оплату винятково через майданчик.
  2. Фільмувати розпакування, щоб підтвердити брак.
  3. Вчасно звертатися за компенсацією.

Хоча детальна перевірка продавця та фото інших покупців не дають 100% гарантії, намагайтеся не спокушатися надто низькими цінами та першочергово не купуйте «кота в мішку». 

Як повернути товар назад у Китай, якщо придбали гуртом

Це один із найскладніших процесів у міжнародній торгівлі, адже йдеться про величезні партії та суми угод. Наведемо покрокову стратегію, яка допоможе домовитися з постачальником:

  1. Зверніться до нього напряму, надавши фото- та відеодокази проблеми. Багато гуртових продавців цінують свою репутацію та можуть згодитися на рекламацію. Поставте головне питання: а хто платить за доставку назад? Якщо це повністю провина продавця, то він повинен заплатити за пересилання.

! У випадках, коли ви помилилися з кольором, моделлю чи кількістю, витрати повністю ляжуть на вас. 

  1. Оформлення диспуту на маркетплейсі: Alibaba, 1688, Taobao та інші. Чітко вкажіть причину суперечки та очікуйте на реакцію продавця. Якщо він відмовляється вести перемовини, негайно звертайтеся до арбітражу на платформі. Повно опишіть ситуацію, надайте докази. Шанси на повернення коштів значно вищі, якщо ви проводили угоду саме через маркетплейс.
  2. Логістика. Зверніться до перевізника, оформте посилку, обов’язково надайте трек-номер постачальнику. Підготуйте митну декларацію з зазначенням, що це повернення, щоб уникнути додаткових митних платежів. 

У відшкодуванні та обміні гуртових відправлень головним пунктом є досягнення домовленості з постачальником.

​​​​​​Користуйтеся викупом, щоб запобігти поверненню

Викуп товарів https://diffreight.com/vykup-tovariv-v-kytayi — це надійне рішення для бізнесу. Компанія пропонує послуги байерів на Alibaba, 1688, Taobao для вдалих гуртових закупівель! Уважно підбирають постачальників, щоб клієнти уникнули браку. 

Ще однією корисною опцією буде послуга інспекції замовлення ще в Китаї. Агенти перевіряють товар на складі, і за необхідності його легко повернути без величезних витрат на логістику.

Чому повернути товари завжди непросто?

Відправлення товарів назад чи то поштою, чи то логістичним перевізником — це завжди дорого й складно. Особливо втрати відчутні для гуртових замовлень, адже логістика може коштувати аж 50-100% від усієї суми. До цього треба додати платежі на митниці, послуги агентів і брокерів, витрати на упаковку тощо. 

У висновку повернення товарів краще уникати, обираючи надійних продавців чи постачальників. На великих маркетплейсах оптимально скористатися відшкодуванням коштів через диспут, якщо йдеться про роздрібну покупку. А для гурту перш за все потрібно домовлятися з продавцем про обмін, повернення чи грошову компенсацію.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *