Кількість азартних майданчиків в інтернеті з року в рік росте. З одного боку, це пояснюється зацікавленістю людей в розвагах, а з іншого – прибутковістю такої діяльності. Попри те, що для виходу на гемблінговий ринок потрібно пройти суворі перевірки на «прозорість» і чесність та сплатити чималий ліцензійний збір, підприємці охоче беруться за це, розуміючи, що витрачені кошти окупляться. Проте, щоб проект розвивався і приносив дохід, його прибутки варто правильно розподіляти.
Що таке GGR і як він формується
GGR – це абревіатура від «Gross gaming revenue», що дослівно перекладається, як валовий гральний дохід. Систему активно використовуються крипто казино України та інші гемблінг оператори. ППК формується з кількох джерел, а саме:
- Ставок реальними грошима, які роблять користувачі, граючи у закладі (складає до 80% від загального доходу);
- Настільні ігри (мають нижчу маржу на окремих ставках, їх дохідність залежить, в тому числі, від стратегії, якої дотримуються гемблери);
Деякі платформи крім розваг з автоматами чи віртуальними аналогами Блек Джеку, покеру, бакари та ін. пропонують спортивні парі. В такому разі, вони отримують комісії за рейки, що теж є джерелом доходу.
Куди витрачається дохід казино
Фінансова модель онлайн-казино базується на прозорому розподілі отриманих коштів між оператором, платіжними сервісами та державою. Саме тому ключовим показником для аналізу є валовий ігровий дохід. Валовий дохід або GGR, який отримує кожний казік, розподіляється наступним чином:
- Операційні витрати (ліцензійні платежі, обслуговування і підтримка серверів, придбання нового софту від сертифікованих провайдерів, тощо). Дана стаття складає від 30 до 60 відсотків від усіх витрат;
- Оплата праці персоналу (в наземних закладах це круп’є, адміністратори, на електронних майданчиках – працівники сапорту, верифікатори);
- Маркетинг (запуск рекламних акцій, підтримка програми лояльності);
- Податки й інші державні збори (наприклад, обов’язкове фінансування соціальних проєктів і відрахування на користь закладів, які допомагають лудоманам позбутись залежності);
- Виплати виграшів;
- Капітальні витрати (оновлення сайтів, заміна серверних ПК, тощо);
- Відкладення у резерв для непередбачуваних витрат;
- Чистий прибуток (доходи власників казино);
Дохідність закладу чи майданчика, який пропонує послуги з азартного дозвілля, залежить від багатьох факторів, починаючи від умілості й правильності політики його ТОП-менеджменту, і закінчуючи особливостями законодавства тієї держави, де він працює. Проте, при розумному підході гемблінг є дійсно вигідною нішею.